پیشنهادهایی صاحبان فروشگاههای بزرگ:
1- تاسیس بورس بازار :
- فروشگاههای بزرگ مانند شهروند با جامعیت بخشی به اجناس طیف وسیعی از نیازهای روزمره مشتریان را برآورده میکنند و در آنها از هر چیزی یلا اقل ک نمونه میشود پیدا کرد و بازارهای تخصصی اقلام نیز برای مشتریان خاص و ویژه نقش تامین کننده خوبی را بازی میکنند که از یک چیز انواع برندها و مدلها را میتوان پیدا کرد .
- در این میان بازار تخصصی که به تناسب ایام و تغییر مناسبتها کالا و خدمات خود را تغییر بدهد وجود ندارد و میتواند فروشگاه پر مشتری باشد.مثلا 20 غرفه در نظر بگیرید که 1 ماه قبل از عید لباس و کفش میفروشند - دو هفته به عید فقط خشکبار و شیرینی - یک هفته به عید فقط میوه - یک ماه به محرم فقط اقلام فرهنگی - یک ماه قبل از مهر فقط لوازم التحریر - شروع تابستان لوازم ورزشی و
2- تاسیس فروشگاهی برای خرید لوازم دست دوم
- یا اسقاط مشتریان و پرداخت اعتبار به جای پول به ایشان که میتوانند معادل آن اعتبار از اجناس دیگر فروشگاه خرید کنند. و به کارگیری تعدادی تعمیرکار که اجنا را تعمیر یا تلفیق (چند تا یکی) کنند در بخش لوازم کودک مانند اسباب بازی ، لباس کودک ، موبایل اقلامی هستند که قبل از خراب شدن نیاز به آنها از بین میرود .
- این ایده با فروشگاههای دست دوم فروشی اینترنتی مانند آمازون یا دیوار متفاوت است که فقط دلالی میکنند - حتی با سمساری های سنتی هم متفاوت است که هر جنسی را میخرند و در حد توان مختصر هم آن را تعمیر میکنند - بلکه یک سوله بزرگ با تعداد مراجعین و تعمیر کاران خلاق و متخصص و تجهیزات لازم است که بتوانند از تنوع کالاها ارزش افزوده ایجاد کنند.
- محل بازیافت و تعمیر در این سوله یک گردشگاه علمی و تفریح سالم خواهد بود نه یک پستوی پنهان که برای ورود به این نمایشگاه مشتریان از اعتبار کارتشان بلیط میخرند.
- بخشی در این سوله به تمرین بازیافت و استعداد یابی برای کارآفرینی اختصاص دارد که اگر کسی از لوازم آنجا برای خودش چیزی درست کند با نصف قیمت آنرا بر میخرد
- متقاضیان کار میتوانند از طریق ارزش آفرینی در بخش تمرین بازیافت، تقاضای استخدام کنند.
- مهمترین بخش سود آور این ایده ، واحد است.
درباره این سایت